aug
6
2014

25 ongelofelijke Facebook feiten en cijfers

cool facebook likeHet mag duidelijk zijn waarom steeds minder mensen je facebook updates te zien krijgen. Tijdens het wereldkampioenschap voetbal moesten je posts opboksen tegen 3 miljard berichten, enkel gerelateerd aan het WK, die allen een plaats in de news feed trachtten te bemachtigen.

Er zijn inmiddels 1,28 miljard mensen en 30 miljoen merken die Facebook elk kwartaal gebruiken. Met al die concurrentie moeten vooral kleine bedrijven met een klein advertentiebudget creatief uit de hoek komen om toch nog exposure van het sociale netwerk te verkrijgen.

In 25 punten bieden we inzicht in deze waanzinnige facebook data.

 

25 Facebook feiten en cijfers

  1. 30 miljoen bedrijven hebben nu een Facebook Fan Page.
  2. 19 miljoen bedrijven hebben hun Fan Page geoptimaliseerd voor mobiel gebruik.
  3. Bedrijven betalen 122% meer per ad unit op Facebook in vergelijking met een jaar geleden.
  4. 1,5 miljoen bedrijven spenderen inmiddels geld aan Facebook ads.
  5. 399 miljoen Facebook gebruikers per maand gebruiken Facebook enkel mobiel.
  6. 829 miljoen mensen gebruiken Facebook dagelijks. Een verhoging van 27 miljoen gebruikers ten opzichte van vorig kwartaal.
    Facebook statistieken
  7. 654 miljoen mensen gebruiken Facebook dagelijks op een mobiel toestel. Dat zijn er 35 miljoen meer ten opzichte van vorig kwartaal.
  8. 1,32 miljard mensen loggen minstens één maal per maand in op Facebook, een verhoging van 4 miljoen ten opzichte van vorig kwartaal.
  9. 63% van alle gebruikers hebben dagelijks één of meer interacties (posts, comments en likes) op Facebook.
  10. 1,07 miljard mensen per maan gebruiken Facebook op hun mobiel toestel. Een verhoging van 6 miljoen mensen ten opzichte van vorig kwartaal.
  11. De gemiddelde Facebook gebruiker spendeert 40 minuten per dag op het platform.
  12. 12 miljard berichten worden dagelijks via Facebook verzonden.
  13. Facebook messenger wordt maandelijks door 250 miljoen mensen gebruikt.
  14. Instagram wordt maandelijks door 200 miljoen mensen gebruikt.
  15. Bedrijven spendeerden in het tweede kwartaal van 2014 2,66 miljard dollar aan Facebook advertenties. Een toename van 37 miljoen dollar ten opzichte van vorig kwartaal.
  16. De inkomsten uit mobiele advertenties vertegenwoordigen 62% van de advertentie inkomsten tijdens het tweede kwartaal van 2014, een toename van 41% ten opzichte van vorig jaar.
  17. Facebook gebruikers kochten voor 234 miljoen dollar aan virtuele goederen en geschenken op Facebook gedurende het laatste kwartaal.
  18. Het engagement op Facebook piekte tot 1 miljard interacties tijdens de world cup.
  19. Dubbel zoveel mensen bekijken nu video’s in de Facebook feed, in vergelijking met 6 maanden geleden.
  20. De meerderheid (1,175 miljard dollar) van Facebook’s inkomsten in het laatste kwartaal komen vanuit de VS en Canada. Europa volgt met 757 miljoen dollar.
    facebook inkomsten
  21. Facebook verdiende gemiddeld 6,44 dollar per gebruiker uit de VS en Canada gedurende het tweede kwartaal van 2014. Dit in vergelijking met ‘slechts’ 0,86 dollar per gebruiker uit de rest van de wereld. (totale inkomsten gedeeld over het totaal aantal gebruikers).
  22. Facebook verdiende netto 1,39 miljard dollar tijdens het tweede kwartaal van 2014.
  23. 1 miljard zoekopdrachten worden dagelijks uitgevoerd op Facebook.
  24. Tussen 12 juni en 13 juli gingen 350 miljoen mensen de conversatie over het wereldkampioenschap voetbal aan. Alles samen goed voor 3 miljard interaties (posts, comments en likes).
  25. 80% van de top applicaties op iOS en Android gebruiken een Facebook login.
bron: jeffbullas.com

En jij?

Zijn deze cijfers verrassend voor jou? Hoe gebruik jij Facebook momenteel voor je business? Ik lees het graag in de comments hieronder!

About the Author:

Pieter is reeds enkele jaren actief in de internet marketing wereld. Zelfstudie en het volgen van internet marketing cursussen hebben hem inmiddels een goed beeld gegeven van wat de mogelijkheden zijn om geld te verdienen op het internet. Dankzij de goede contacten met andere marketeers en de reputatie van dit blog, krijgt hij dikwijls de kans om nieuwe producten in te kijken, waarvan hij dan met plezier een review schrijft. Zijn doel? Ook jou duidelijk maken dat je geld kan verdienen op het internet!

5 comments on “25 ongelofelijke Facebook feiten en cijfers

  1. Voor mijn bachelorproef heb ik heel wat cijfermateriaal en grafieken nodig rond facebook maar deze moeten zo recent mogelijk zijn dus liefst van 2014.
    kan jij mij soms een aantal sites aanraden?

    groetjes

  2. Zeer interessant artikel. Bedankt.
    Ik heb als bedrijf een fanpagina met 1300 likes. Als ik een workshop aankondig wordt die maar Naar gem. 35 mensen gestuurd. Als ik alleen een gewoon stukje tekst plaats is dat 10 x xo veel.
    Dat is toch waardeloos? Waarom heb ik dan überhaupt nog likes nodig ? Zo dwingen ze je om sowieso altijd te adverteren en dus te betalen. Wat ik dan noodgedwongen regel matig doe

    • Veel likes zijn inderdaad geen garantie meer voor een fanpage met veel bereik en interactie. De cijfers maken duidelijk hoeveel concurrentie er is voor een plaats in de news feed van je volgers.
      Om te bepalen wie exposure krijgt wordt gekeken naar verschillende factoren als interactie, frequentie en dergelijke.
      Kortom, hoe populairder je posts zijn bij je volgers, hoe vaker zij je posts zullen te zien krijgen.
      Dat is ook de voornaamste reden waarom bijvoorbeeld kranten steeds vaker virale posts plaatsen die weinig of geen nieuwswaarde hebben. Dus niet enkel om extra likes te bekomen.

      Daar ligt ook de uitdaging voor de kleine ondernemers; welke content kan jij delen die zal zorgen voor interactie met je doelgroep?
      Een facebook wedstrijd kan ook een goed idee zijn, ik heb net nog een succesvolle test gedaan met deze tool:

    • Hey Edwin,
      Facebook op de kant schuiven zou ik zeker niet doen, als je doelgroep daar zit (en die kans is groot). De uitdaging is gewoon groter om hen nog te bereiken, zie ook mijn reactie op de comment van Arjan.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge